Obecnie prowadzenie firmą znacznie częściej jest związane z koniecznością zlecenia części obowiązków innym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by profesjonalnie taki raport poddać analizie. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale też każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę indywidualnych cech konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również powtarzające się konsultacje z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i odmienne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. No Hau w Krakowie. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.